تشخیص نم و رطوبت 

تشخیص نم و رطوبت 

خدمات تشخیص نم و رطوبت 

ما شکل گرفتن رطوبت را نمی بینیم، اما تقریباً در تمام شرایط آب و هوایی عادی، مقداری از توده آب در یک چرخه ثابت تبخیر و متراکم می شود. هنگامی که آب تبخیر می شود، بالا آمده و به عنوان بخار آب به هوای اطراف پخش می شود. رطوبت وجود بخار آب در جو است. هر چه میزان تبخیر آب در یک منطقه بیشتر باشد، بخار آب بیشتری در هوا وجود دارد و رطوبت آن در آن ناحیه بیشتر می شود. مکان های گرم معمولا مرطوب تر از مکان های سرد هستند زیرا گرما باعث می شود آب سریعتر تبخیر شود.

مشکلات عدم تشخیص نم و رطوبت

در فصل تابستان، فضای بیرون مانند جهنم است و این گرما زمانی غیر قابل تحمل است که داخل خانه شما با همان رطوبت شدید اشباع شده باشد. حفظ سطح رطوبت در خانه به دلایل زیادی مهم است. محیط مرطوب باعث می شود بدن انسان در آزادسازی گرما کارایی کمتری داشته باشد و باعث می شود بیشتر عرق کنیم و مایعات زیادی از دست بدهیم.

یک خانه مرطوب محل مناسبی برای رشد میکروب ها و کنه های گرد و غبار است که برای سلامتی مضر هستند و مستعد رشد کپک هستند. از جمله مشکلات جدی سلامتی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کپک می توان به سردرد، مشکلات تمرکز، درد عضلات و مفاصل، علائم شبیه آنفولانزا، مشکلات تنفسی و خستگی اشاره کرد. بنابراین ضروری است که اقداماتی را انجام دهیم تا سطح رطوبت خانه را در محدوده نرمال 30 تا 50 درصد نگه داریم.

علاوه بر مشکلاتی که برای سلامتی دارد، نشانه‌های زیادی از رطوبت بالا در خانه وجود دارد، مانند وجود لکه‌های کپک در گوشه اتاق‌ها و سقف‌ها، کنده شدن رنگ از روی دیوارها، تراکم در شیشه‌های پنجره، وجود بوهای نامطبوع، پوسیدگی ناگهانی وسائل چوبی و وجود لکه های آب روی وسائل نیز نشانه های واضح افزایش رطوبت  در خانه است. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، رطوبت را با استفاده از تستر خانگی یا رطوبت سنج اندازه گیری کنید. اگر نتیجه بیشتر از 50 درصد بود، باید اقداماتی را برای کاهش رطوبت در خانه خود انجام دهید.

نحوه تشخیص نم و رطوبت در خانه

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لیوان آب بردارید و چهار یا پنج تکه یخ در آن بریزید. آن را روی یک میز در اتاق قرار دهید، پنج تا ده دقیقه صبر کنید و سپس شیشه را بررسی کنید. اگر سطح رطوبت خیلی کم باشد، تراکم روی شیشه وجود نخواهد داشت. اگر تراکم شفاف باشد، به این معنی است که اتاق از رطوبت اشباع شده است. در این مورد، شاید بهتر باشد تست دستگاه رطوبت سنج را امتحان کنید تا خوانش دقیق تری داشته باشید. تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه جنوب تهران را به مجموعه شوا بسپارید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

نحوه تشخیص نم و رطوبت 
نحوه تشخیص نم و رطوبت 

ساده ترین راه برای از بین بردن رطوبت  خانه، استفاده از رطوبت گیر است، اما این دستگاه ها نسبتاً گران هستند و معمولاً برق زیادی مصرف میکنند. علاوه بر این، هوای خانه را بسیار خشک می کند که مجموعه جدیدی از مشکلات را ایجاد می کند. خوشبختانه راه های طبیعی برای از بین بردن رطوبت ساختمان وجود دارد که در اینجا به بررسی آنها می پردازیم. تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در اسلامشهر را به مجموعه شوا بسپارید. مجموعه شوا ارائه دهنده خدمات تشخیص ترکیدگی لوله می باشد.

تهویه مداوم خانه

  • درها و پنجره ها را تا حد امکان به طور منظم باز کنید
  • قرار دادن فن برای حفظ گردش هوا در داخل خانه
  • نصب فن های استخراج کننده رطوبت در مناطقی که در معرض رطوبت بالا هستند مانند زیرزمین، آشپزخانه، حمام و اتاق رختشویی
  • از قابلیت رطوبت زدایی دستگاهای کولر گازی که دارای ( علامت قطره آب) هستند، استفاده کنید. که این سیستم اغلب در هنگام بالا بودن سطح رطوبت خانه فعال می شود و بستگی به حذف رطوبت هوای خروجی از کولر و در نتیجه کاهش رطوبت در اتاق دارد.
  • هنگام دوش گرفتن، فن های تهویه را روشن کنید، اما پس از دوش گرفتن، ترجیحاً در و پنجره ها را حدود 30 دقیقه باز بگذارید.
  • به جای استفاده از خشک‌کن کندانسور که بیشتر رطوبت داخلی را محبوس می‌کنند، لباس‌های شسشته شده را بصورت طبیعی را در زیر نور خورشید خشک کنید.

برای دریافت خدمات تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه شمال تهران با مجموعه شوا در تماس باشید. مجموعه شوا ارائه دهنده خدمات تشخیص ترکیدگی لوله در تمان مناطق تهران می باشد. مجموعه شوا در تمام مناطق تهران خدمات رسانی دارد. در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

جذب نم و رطوبت با استفاده از مواد مختلف

  • برای جذب رطوبت با استفاده از مواد طبیعی مقداری پودر کلرید کلسیم را در چند ظرف صاف قرار دهید و ظروف را در مرطوب ترین مناطق خانه قرار دهید . این ماده نسبت به سنگ نمک خورنده کمتری است و بنابراین تأثیر جدی بر سطح بتن و سایر پوشش های گیاهی نمی گذارد.
  • مقداری جوش شیرین را در چند کاسه بریزید و با پارچه ای نازک آنرا بپوشانید و سپس کاسه ها را در مرطوب ترین اتاق خانه قرار دهید.
  • سنگ نمک برای ذوب یخ در مکان های سرد استفاده می شود. برای جذب رطوبت، سنگ نمک را در ظرفی با چندین سوراخ قرار می دهند و این ظرف را در داخل ظرف سالم دیگری قرار می دهند تا جریان مایعات حاصل از فرآیند جذب جریان یابد. کاسه را باید هفته ای یکبار چک کنید و آب جمع شده در ته آن را جدا کرده و دوباره آن را با نمک پر کنید تا اثربخشی آن حفظ شود. با این حال، مهم است که به دلیل اثرات مضری که بر روی سطوح بتنی و سلامتی دارد آنرا در معرض مستقیم خودتان و سطوح بتنی قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث آسیب به سطوح بتنی شود. همچنین باعث مشکلاتی بر دستگاه گوارش انسان و حیوانات خانگی شما شود و به دلیل اثربخشی در جذب مایعات، در صورت استنشاق از نزدیک باعث عفونت شدید در پوست و دستگاه تنفسی شما می شود.

در صورت نیاز به خدمات تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه شرق تهران با مجموعه شوا در تماس باشید. مجموعه شوا ارائه دهنده خدمات تخصصی تشخیص و رفع ترکیدگی لوله می باشد. مجموعه شوا ارائه دهنده خدمات ارائه خدمات تخصصی شامل نصب و لوله کشی پکیج های دیواری و پکیج های موتور خانه با مناسب ترین هزینه می باشد.

هزینه تشخیص نم و رطوبت 
هزینه تشخیص نم و رطوبت 

لوله هایی را که دارای نشتی هستند، تعمیر کنید

  • هنگامی که حلقه‌ای زرد رنگ روی دیوارها وجود دارد، احتمالاً در جایی لوله‌ای نشتی دارد، بنابراین بهتر است برای تعمیر آن با یک شرکت تخصصی تشخیص ترکیدگی لوله و تشخیص رطوبت همچون شرکت شوا تماس بگیرید.
  • نشتی خارجی و عدم وجود لوله های ترک خورده در اطراف ساختمان یا افزایش سطح آب زیرزمینی را بررسی کنید.
  • در صورت مشاهده لکه های آب در پشت بام خانه، احتمال نفوذ آب از طریق پشت بام یا ناودان ها به داخل خانه وجود دارد، پس از موثر بودن عایق رطوبتی مطمئن شوید.
  • گیاهان رطوبت را در هوا آزاد می کنند که می تواند تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر سطح رطوبت داخل خانه داشته باشد. بنابراین همه گیاهان زنده گلدان را به بیرون خانه منتقل کنید و آنها را با جایگزین گیاهانی کنید که به تصفیه هوا و متعادل کردن سطح رطوبت خانه شما کمک می کنند. 

نشت یابی لوله آب با دستگاه توسط مجموعه شوا قابل انجام می باشد. برای دریافت خدمات نشت یابی لوله آب با ما تماس بگیرید. مجموعه شوا ارائه دهنده خدمات نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله و انواع رطوبت و نم با استفاده از دستگاه های مدرن و روز دنیا بدون نیاز به تخریب و صرف هزینه و زمان اضافی می باشد.

هزینه تشخیص نم و رطوبت

مجموعه شوا ارائه دهنده خدمات تخصصی شامل نصب و لوله کشی پکیج های دیواری و پکیج های موتور خانه، نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله و انواع رطوبت و نم با استفاده از دستگاه های مدرن و روز دنیا بدون نیاز به تخریب و صرف هزینه و زمان اضافی می باشد. برای اطلاع از هزینه تشخیص نم و رطوبت با ما تماس بگیرید. راه های از بین بردن کپک دیوار از مقالات جدید سایت شوا می باشد که توصیه می کنیم این مقاله مفید را مطالعه نمایید.

عدم تشخیص نم و رطوبت در خانه باعث چه مشکلاتی می شود؟

برای اطلاع از مشکلات عدم تشخیص نم و رطوبت در خانه این مقاله مفید را مطالعه کنید.

نحوه تشخیص نم و رطوبت در خانه چگونه می باشد؟

در این مقاله از سایت شوا به بررسی نحوه تشخیص نم و رطوبت در خانه می پردازیم با ما همراه باشید.

5/5 - (8 امتیاز)
تشخیص نم و رطوبت 

2 thoughts on “تشخیص نم و رطوبت 

  1. باتشکر از شرکت شوا برای خدمات خوبشون. برای تشخیص نم و رطوبت در سقف از این شرکت کمک گرفتم و مشکل را کامل برای من رفع کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

Scroll to top